2012. november 23., péntek

Gyakorlás, kísérletezés

Aki amigurumis blogokat, honlapokat nézeget nem kerülheti el az ideális gömb leírását. Én is így jártam, MsPremise-Conclusion oldalán minták garmadára bukkantam.

A lehetőségek közül a 10, a 14 és a 16 sorosat választottam. Amikor elkészültek a gömbök, gondolkodtam, hogyan hasznosíthatnám őket. A közelgő ünnepi időszakra hangolódva, hópelyheket aplikáltam rájuk. Így legalább kipróbáltam, hogyan kell a figurákra hímezni úgy, hogy ne bomoljon ki a varrás és a végeredmény is szép legyen.
A fonalat az ellenkező oldalról húztam be, hogy az a tömőanyagban megakadjon. A legkisebb gömbnél hátraöltéssel (visszaöltéssel) próbálkoztam. Ez azt jelenti, hogy készítünk egy öltést hátrafelé, majd az öltés előtt a tűt a munka színére húzzuk és visszaöltünk az első öltés kezdőpontjába. (Remélem világosan írtam le.) Az apró öltések eléggé meggyötörték "szegény" gömbömet, így a nagyobbaknál már hosszabb, egyszerű öltéseket használtam.



Íme a 10 soros ideális gömb mintája: (ez és a többi ideális gömb, sőt óriasgömb is az említett oldalról letölthető)

1.sor: 2 láncszem. 6 rövidpálca (továbbiakban rp.) a tűtől számított 2. láncszembe. (6)
2.sor: 2 rp. minden egyes szembe. (12)
3.sor: 1rp., 2 rp a következő szembe, 2 rp., 2 rp. a következő szembe, 2 rp., 2 rp. a következő szembe, 2 rp., 2 rp. a következő szembe, 1 rp. (16)
4.sor: 3 rp., 2 rp a következő szembe, 3 rp., 2 rp a következő szembe, 3 rp., 2 rp a következő szembe, 3 rp., 2 rp a következő szembe. (20)
5. sor: 4 rp., 2 rp a következő szembe, 10 rp., 2 rp a következő szembe, 4 rp. (22)
6.sor: 1 rp. minden szembe (22)
7. sor: 4 rp., a következő 2 szemet egybehorgoljuk, 10 rp., a következő 2 szemet egybehorgoljuk, 4 rp. (20)
8. sor: 2 szemet egybehorgolunk, 3 rp., a következő 2 szemet egybehorgoljuk, 3 rp., a következő 2 szemet egybehorgoljuk, 3 rp., a következő 2 szemet egybehorgoljuk, 3 rp. (16)
9. sor: 1 rp., a következő 2 szemet egybehorgoljuk, 2 rp., a következő 2 szemet egybehorgoljuk, 2 rp., a következő 2 szemet egybehorgoljuk, 2 rp., a következő 2 szemet egybehorgoljuk, 1 rp. (12)
10. sor: 4 rp. a következő 2 szemet egybehorgoljuk ism. végig. Lezárjuk. A nyílás minden egyes szemén keresztülvezetjük a fonalat, majd jól meghúzzuk, hogy összezáródjon.

 Az angol nyelvű leírásban használt rövidítések:
sc= rövidpálca
ch=láncszem
inc.=2 rövidpálca ugyanabba a szembe
dec.= 2 rövidpálcát egybehorgolunk
even= a kör minden egyes szemébe 1 rövidpálca
példa: 5, inc, 5 (11)= 1 rövidpálca a következő 5 szem mindegyikébe, 2 rövidpálca a következő szembe, 1 rövidpálca a következő 5 szem mindegyikébe (11 szem van a sorban)


1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis bejegyzés. Én még csak most ismerkedem ezzel a technikával ezért nagyon hasznos hogy leírtad a tökéletes gömb horgolását. Köszi

    VálaszTörlés