2013. február 25., hétfő

Zöld horgolt kosár

Húsvét közeledtével szerettem volna egy olyan darabbal jelentkezni, amely az ünnepi dekorációnál felhasználható. Így született meg a zöld kosár ötlete, imitálva a fű színét, hogy akár nyuszifészekként is megállja a helyét.






Mivel egy erős tartású kosarat akartam, 3 szál akrilfonalat fogtam össze. Bár a csuklóm "megérezte" a szoros horgolást, de a végeredmény tartása és tapintása egy vastag, nemezelt textilre hasonlít.

Az alját rövidpálcákkal, az oldalát a gyorsabb haladás érdekében egyráhajtásos pálcákkal készítettem. A peremét hamispálcákkal zártam le.
Mintája: http://bit.ly/zoldkosar






Megjegyzés:

A kosarat spirálban horgoltam így a befejezésnél a széle nem egyenletes, egy kis szintkülönbség látszik. Ez elkerülhető, ha soronként horgolunk, úgy, hogy a köröket egy-egy hamispálcával zárjuk le.
Ebben az esetben nem szabad megfeledkezni az adott pálcának megfelelő sormagasításról: rövidpálca esetében ez 1 láncszem, egyráhajtásos pálca esetében 2. Ezek az adott kör első szemei.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése