2013. március 16., szombat

Ceruzatartós könyvjelző


Ezentúl nem lesz gond, ha gyorsan le kell valamit jegyezni.
















Az ötlet a www.sugarncream.com oldalról származik, ahogy megláttam rögtön megtetszett.
Először a közölt minta alapján akartam elkészíteni, de többszöri próbálkozásra sem kaptam azt az eredményt, amit szerettem volna. Így egy kicsit átalakítottam: elhagytam az alsó részt, ahova eredetileg a gomb került volna.
A szögletes aljat meg akartam tartani, ezért 4 láncszemet horgoltam. Forduláskor egy láncszemet hagytam magasításra, majd minden egyes szembe egy-egy rövidpálcát készítettem, ugyanezt megismételtem a láncszem-sor másik oldalán is. Összesen tehát az első sorban 8 szem lett.
Az első és az utolsó rövidpálcát hamispálcával összekapcsoltam, és spirálban haladtam tovább, mint általában az amigurumi horgolásakor.
A kívánt magasság után az eredeti minta szerinti háromszöget készítettem el, majd a kellő hosszúságú láncszem-sor következett.
Az említett honlapon a sor végén pompon van, én a már meghorgolt cseresznyevirágokat használtam fel.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése