2013. március 12., kedd

Cseresznyevirág

A tavaszi témák között nem kerülhetjük meg a cseresznyevirágot, hiszen a virágnézés a japán kultúra szerves része.







Olyannyira, hogy minden évben közölnek térképet arról, hogy az egyes régiókban mikor várható a virágzás. Ilyenkor japánok és turisták ezrei vonulnak a parkokba megcsodálni a rózsaszínbe borult fákat. Ez azért van, mert ez a fajta díszfa előbb hozza a virágot, mint a levelet. Virága nagyon rövid életű: a teljes nyílás után pár nap alatt levirágzik. Termése nincs.

Cseresznyevirágaimat minta alapján készítettem, de egy kicsit módosítottam rajta.
Fonalhurkot alkalmaztam, amibe 5 rövidpálcát készítettem, az első és az utolsó pálcát hamispálcával kapcsoltam össze.
A második kör megegyezik az eredetivel, de mivel az utolsó sort elhagytam, itt is hamispálcával zártam le a munkát.
A fonalvégeket a munka hátoldalán dolgoztam el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése