2013. március 4., hétfő

Milyen lehet az amigurumi szeme?

Ez a bejegyzés a teljesség igénye nélkül született. Egyszerűen végigjártam  üzleteket és megnéztem milyen biztonsági szemeket árulnak.
Lássuk a helyi kínálatot!










Maciszem: Kígyónál már alkalmaztam. Hátoldalán egy tüske van, melynek végén található egy lyuk. Az anyagba bele kell szúrni és a munka visszáján rögzíteni. Hátránya, hogy munka közben kell meghatározni a szem helyét.






Felvarrható mozgószem: úgy néz ki, mint egy füles gomb. Az elkészült darabra varrjuk fel, hátránya, hogy a fül miatt nem fekszik fel teljesen. Két méretben árulták, de volt olyan változat is, ahol csak festve volt a szem.


Varrás nélkül rögzíthető: két részből áll, az egyik részt át kell szúrni az anyagon, amelynek tüskéjén hornyok vannak, ezekben akad meg a másik rész. Amikor megvettem próbálgattam, hogyan működik, alig bírtam lefeszíteni a kis alátétet. Tehát csak akkor pattintsuk össze a részeket, ha biztosak vagyunk a szem helyében.





Ragasztható mozgószem: az egyik külföldi blogger, azt ajánlotta a leírásában, hogy a szemet ragasszuk fel ragasztópisztollyal. Ez a megoldás nagyon távol áll tőlem, el sem tudom képzelni, hogy textilre bármit is ragasztóval rögzítsek. Kisgyermek kezébe pedig nem is merném adni, mert könnyen leszakíthatja; a  felhasznált vegyi anyagról nem is beszélve. (Nem próbáltam, tehát most csak találgatom mennyire lehet biztonságos ez a megoldás.)

Egyéb megoldások: gomb, gyöngy, filc, hímzés ...

1 megjegyzés:

  1. Azoknak, akik kisgyereknek szeretnének játékot készíteni, mindenféleképpen a varrás nélkül rögzíthető, a két részt egymásba pattintós változatot ajánlom.
    Szerintem az a legbiztonságosabb megoldás.

    VálaszTörlés