2013. április 25., csütörtök

Hogyan varrjuk össze az amigurumit?

Az elmúlt napokban mackót horgoltam.
Nagy szerencsém volt, mert a www.amigurumitogo.com oldal szerzője időlegesen hozzáférhetővé tette a mintát. Sőt, nem is egy mackóét, hanem egy egész családét, ebből választottam ki egyet.
A mai bejegyzésben ezen a kis medvén mutatom be, hogyan varrom össze a figuráimat.








A varrás legalább annyira fontos eleme az amigurumi készítésének, mint az egyenletes horgolás. Egyrészt biztonságosan kell rögzítenünk egymáshoz a testrészeket, másrészt befolyásolhatjuk vele a figura karakterét, és nem utolsó sorban apróbb hibákat is kijavíthatunk vele.
Ráadásul akkor lesz szép a munkánk, ha az öltések nem látszanak.

A test és a fej illesztésénél, nem a széleket varrom össze, hanem a horgolás befejezésekor hosszabbra hagyott fonallal összehúzom a nyílást, azét hogy szélesebb felületen feküdjenek föl a részek, ezáltal stabilabb lesz az egész amigurumi.






A varrással úgy haladok, hogy először az egyik részbe szúrom a tűt, majd egy nagyon rövid szakasz után átvezetem a másik részbe, ahol szintén egy kis szakaszon haladok előre. Ezt ismétlem, amíg körbe nem érek.
Egy hullámvonalat ír le a fonal hol a fejben, hol a testben vezetve.
A fonalat nem vágom még el addig, míg nem ellenőriztem megfelelő-e a varrás.



Befejezéskor egy kis öltést készítek, aminek a hurka alatt átvezetem a fonalat, és jól meghúzom, a fennmaradó szálat a testben bújtatom el.
Így nincs csomó és kiálló fonalvég.





Az utolsó simítások során szükség lehet apróbb igazításokra.
Mackó esetében varrás után túlságosan elállt az orra, így a tűt a testen belül a megfelelő helyre vezettem, és egypár öltéssel jobban a hasához szorítottam.
Más esetben például az egyik nyuszinál, az első varrás után a fej túlságosan ingott a törzsön, ezért egy kicsit kijjebb még egyszer átvarrtam.






A többi testrészt már nem húzom össze felül, a horgolás szélébe öltök. A varrás menete megegyezik az előbb leírtakkal.
Ebben az esetben arra kell ügyelni, hogy a rögzítés helyét jól eltaláljuk, illetve, hogy a páros testrészek szimmetrikusan helyezkedjenek el. Ezt segíti, ha azokat előzetesen biztosítótűvel, gombostűvel feltűzzük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése