2013. június 16., vasárnap

Illatzsák

Minden évben szoktam a szekrényekbe levendulát tenni, volt amikor csak összekötöttem néhány szálat; volt, amikor kis tasakot varrtam neki.
De most úgy döntöttem, hogy olyan zsákot készítek, amelyet csipke díszít, hiszen horgolásban lényegesen ügyesebb vagyok mint varrásban.







Az elhatározást hosszas keresgélés követte, olyan mintát kerestem, amely nem túl bonyolult, de mégis látványos eredményt hoz.

Így esett a választásom a Virágkerékre a Kézimunka Enciklopédiából*.
Könnyen elkészíthető, mert csak láncszemekből, rövidpálcákból, illetve egyráhajtásos pálcákból áll.
A "szirmokat"  három egyráhajtásos páca egyszerre történő befejezésével éri el.

A csipkét négy főmotívum és egy összekötő elem adja ki.
Az összeállítás után ezt a darabot is ki kellet tűzni.








A levendulát egy vékony anyagból varrt, nagyjából 6x6 cm-es párnácskába töltöttem.
A csipke "sarkait" egy zsinórral összefogtam, így alakult ki a végleges forma, amely inkább batyu, mint zsák, de a levendulaillat garantált.








* Kézimunka Enciklopédia lépésről lépésre, Mérték Kiadó, Budapest 2009. 105. o.

1 megjegyzés:

  1. Most találtam rá az oldaladra, és azért írok, mert szeretném megköszönni a sok ajánlást, és mintaleírásokat. Egy hete kezdtem el horgolni, így sokat tanulhatok a bejegyzéseidből. Rendszeresen benézek majd hozzád. :))

    VálaszTörlés