2013. augusztus 5., hétfő

Teknősök

Kincses teknős horgolása után végre megtaláltam azt az amigurumit, amihez használhattam a színváltós fonalaimat.
Olyan állatkát kerestem, amelynél jól érvényesül a színes mozaik és a pamutfonalból adódó sima felület.
Adta magát a teknős páncélja.






Mindjárt két színkombinációban valósítottam meg az ötletemet.
Horgolásnál a meglévő mintámat követtem, de az arányokat megtartva csökkentettem a szemek számát, illetve a vékonyabb fonalhoz kisebb méretű horgolótűt használtam.
Így körülbelül feleakkora figurákat kaptam.

Most csak a körönkénti változások közlésére szorítkozom, minden egyéb esetben a pénztárcaként is használható teknős leírása (http://bit.ly/kincsesteknős) érvényes.
Kérem, nézzétek el nekem a lustaságomat!




Páncél:
Felső rész: 6, 12, 18, 30, a következő 3 körben minden szembe 1 rövidpálca (30)
Alsó rész: 6, 12, 18, 30
Fej:
6, 12, 18, a következő 2 körben minden szembe 1 rövidpálca (18), *1 fogy., 1 rp.* x 6 (12), *1 fogy., 1 rp.* x 6 (8), a következő 2 körben minden szembe 1 rövidpálca (8)
Lábak:
6, 12, a következő 2 körben minden szembe 1 rövidpálca (12), *1 fogy., 1 rp.* x 6 (8), a következő 2 körben minden szembe 1 rövidpálca (8)
Farok:
4, 8, a következő 2 körben minden szembe 1 rövidpálca (8), 4

Időközben tanulmányoztam a teknősöket, ennek alapján a szemek helyét megváltoztattam.
Most francia csomó helyett gyöngyöket alkalmaztam. Nem külön-külön varrtam fel azokat, hanem a cérnát kissé meghúzva keresztülvezettem a fejen, így kialakítva a hosszában lapított formát.
Szájat nem hímeztem, nem tartottam szükségesnek erre a kis fejre.



Kék teknősnél egy újítást alkalmaztam.
Elsajátítottam June mesterfogását, a láthatatlan fogyasztást.
A www.planetjune.com/invdec oldalon fényképes és videós segítség is van, jobb- és balkezeseknek egyaránt.
Próbaképpen csak a fejnél horgoltam így, hiszen a lábaknál nincs tömőanyag, amely elővillanna a két pálca egybehorgolásakor keletkező lyukakon.

További kísérletem, hogy ennél az állatkánál nem utólag varrtam fel a fejet, lábakat, farkat, hanem először mindet az alsó részhez rögzítettem, és csak ezután horgoltam össze a két páncéldarabot.
Nem tudom melyik a jobb megoldás, így szebb az alja, viszont nagyon nehéz áthorgolni több réteget.
Ez a rövidpálcás karimán itt-ott meg is látszik: nem olyan egyenletes, mint a bordó teknősnél.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése