2013. szeptember 20., péntek

Nagy kosár

Nemrég az interneten láttam egy nagy, füles, horgolt kosarat, ami nagyon megtetszett.
Azonnal elhatároztam, hogy én is készítek egyet magamnak, azonban az eredetit nem horgolhattam meg: nem találtam megfelelő vastagságú fonalat és horgolótűt.








A legvastagabb tű, amit a városban találtam 9 mm-es volt, ehhez választottam fonalat. Egy gyapjú/akril keverékű alapanyagot vásároltam, szerencsére jól lehetett vele dolgozni. A mennyiséget is sikerült eltalálnom, a 20 dkg-ból alig maradt valami.






A minta már adott volt: a pillangós kosárnál már kipróbáltam a nyújtott rövidpálcát, ennél maradtam.
Ezzel a pálcatípussal horgoltam meg a kosár alját:
Fonalhurokba 8 rövidpálcát horgoltam, majd a szokásos szaporításokkal 16, 24, 32, 40, 48, 56 szemszámmal következtek a nyújtott pálcás körök.
Sormagasítás nélkül spirálban horgoltam.

Az oldalt rövidpálcával kezdtem, úgy, hogy csak az első hurok alá öltöttem.
Innentől kezdve egy darabig tartottam az 56-os pálcaszámot, de amikor éreztem, hogy a kosár elvesztené a formáját, fogyasztottam 1-1 szemet, illetve 1-1 rövidpálcasort is becsempésztem. Egyrészt azért, hogy a tömörebb horgolású sor összefogja az oldalfalat, másrészt itt könnyű volt fogyasztani, színt váltani.

A munkát rövidpálcákkal zártam, itt már 52 szem volt csak a sorban. Hogy szép legyen a kosár pereme, az utolsó rövidpálca helyett hamispálcát horgoltam.
A fülét láncszemekbe horgolt hamispálcákkal alakítottam ki, illetve a legutolsó sorban ezekkel a pálcákkal jutottam el egyik fültől a másikig, a következő beosztásban: a fülek 12-12, a köztük lévő szakasz 14-14 szem.



A zártabb forma a hamispálca-sornak köszönhető, mert kellőképpen összefogja a kosár oldalát.


Frissítés (2018. 06. 14)
A pálcavariáció horgolásához segítség: http://newstitchaday.com/esc-extended-single-crochet/.


1 megjegyzés:

  1. Egy kezdonek ez nagyon nehez leiras. Semit nem erteni az egeszbol, esetleg erthetobb magyarazat vagy minta, vagy video nincsen???

    VálaszTörlés