2014. november 18., kedd

Berti, a denevér

Haladni akartam a korral, horgolni valamit Halloweenre, de lekéstem róla.
Tulajdonképpen nem is bánom, mert Berti szerintem olyan cuki lett, hogy nem érdemli meg, hogy a rémségek közé kerüljön.











A mintát a mygurumi blogon találtam. A kis denevér elkészítésében az okozhat csupán nehézséget, hogy az alkotó más rövidítéseket használ, mint amivel eddig találkoztunk. De ez a kényelmetlenség addig tart, amíg meg nem szokjuk ezt a formát. Nekem inkább a körök szemszámainak feltüntetése hiányzott a leírásból.

A rövidítések:
  • sc - rövidpálca
  • m2 - szaporítás
  • sc2tog - fogyasztás
  • B6 - 6 egyráhajtásos pálcából álló buborék
  • B3 - 3 egyráhajtásos pálcából álló buborék
  • hdc - egyráhajtásos félpálca
  • m2dc - két egyráhajtásos pálca egy szembe, azaz egyráhatásos pálca szaporítása

A feje-teste egy nagy gömb.
A 17. sorban elírás van: nem 13 rövidpálca marad a végére, hanem 21.

Hogy a szárnya hegye formás legyen, nem fonalhurokkal kezdünk, hanem egy kisebb horgolótűvel készített láncszemsorral. Miután visszaváltottuk a tűt, a sor két oldalára készítjük el az első kört. A további köröket a szokott módon horgoljuk.
A szárnyánál újdonság a buborék használata. Horgolásokban nem ritka ez a dekoratív pálcacsoport, csak amiguruminél még nem találkoztunk vele.



Buborék horgolása:

A mintában 3 és 6 egyráhajtásos pálcából álló buborék szerepel. A pálcákat ugyanabba a szembe horgoljuk, de mindegyiket csak félig készítjük el. Tehát 3 egyráhajtásos pálca esetében 4 hurok lesz a tűn. Utolsó lépésként ráhajtjuk a fonalat a horgolótűre és keresztülhúzzuk a hurkokon.

A füleket hasonlóképpen kell kezdeni, mint a szárnyakat.

A szemekkel kapcsolatban annyi megjegyzésem van, hogy az utolsó kör nem ér végig. Kétszer nekikezdtem a horgolásuknak, többször megnéztem a leírást, azt hittem valamit elszámoltam.
De nem, így jobban kiadja az ovális formát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése